26 Ocak 2013 Cumartesi

Asrın buluşu Krem ! Şok şok şok ! üzerine..









Bugun uyandıgımda burnuma gelen kahve kokusuyla yazı yazma aşkımın kıvrılarak dönen sigara dumanında dans edişine hayran kaldım  (benzetmemi seveyim ) Bir an farkettim ki blog dunyası moda,kozmetik,güzellikle çalkalanırken , benim kadın üzerine yazarken kozmetik postu yazmamam kadın dunyasına hakaret etmekle eşdeger gibi geldi. Kahvemi kaptım ve parmaklarımı yazma aşkımın akışına bıraktım.

Şimdi efendim ben kozmetik dünyasında her gördüğünü alma modunda biri değilim. Seçiciyimdir,gereksiz janjanlı ambalaj,sükse benim için ifade etmez. Krem olarak benim beklentime cevap veriyor içinde de paraben yoksa ondan iyisi yoktur benim gözümde. Kozmetik içinse durum daha farklı tabiki . Herzaman bu işin ustalarına güvenirim. Çok fazla makyaj yapan biri değilim özel günler harici. Makyaj anlayışım hafif bir pudra veya bb cream ,eye liner,rimel ,allık ve parlatıcıdan ibarettir. Çok şükür ki sorunsuz bir cilde sahibim ama bu kuruluk beni öldürecek ! Yemin ederim yağlı ciltlere özenmeye başladım.

Acaba diyorum temel bakımlarda mı yanlış uygulamam var.Ama yaptığım bakımda da dermokozmetik kullanıyorum. Çoğu şeye de gereksiz para vermem. Mesela bimlemkimin kil maskesi.. Önce ıhlamurlu bir yüz buharı yapıyorum.Güvendiğim birkaç yerden cilt tipime uygun kili alıyorum,içine birkaç damla aromatik yağ ( çok çok titizseniz gerçek ürün kullanmak konusunda, ıhlamuru kaynatıp su ustunde oluşan yağı kullanabılırsınız) , organik gul suyuyla kil maskem hazır oluyor. Peeling için de ince bulgur ve gerçek bal ile maskemi yapıyorum. Amaç hem tonlarca para dökmemek hem de tonlarca kanser yapıcı maddeden uzak durmak .Ha bir de şu var ben kadınların cafcaflı kozmetik dunyasına agzı acık ayran budalası gıbı bakmalarını , gereksiz her bulduğunu alma meraklarını, bilinçsiz tüketiciliklerini anlamam ve yadırgarım.

Ne varsa kocakarı ilaçlarında var zaten. Ondandır ki ağrı kesici bile kullanmam :) oy turpun gobegını, koy 2 kasık bal,bırak ayazda en guzel oksuruk surubu. Yada alerjık oksurukler boğaza yapışan polen kaynaklı gıcıklar ıcın bı kasık zeytınyagı uzerıne bıkac damla lımon. Keser azizim anında alimallah !


 Çoluğumu,çocucuğumu ecdadımı da uzak tutacağım ilaç dünyasından zaten.
 ' mahmuuuut ! gel oğlum aç ağzını annemm yavrum evladım ' olucam biliyorum .Bide kötü kaynana olucam çünkü otoriter,osmanlı,sert ama kalbi temiz kaynanalara hayranım. Yok artık demeyin haklılar .Yıllarca yedir içir büyüt evde ikinci koca gibi ötsün derdini çek, sonra elin kızı gelsin sefasını sürsün :)) Neyse..


Ne diyorduk hm temizleyici olarak illaki doğal birşey kullanılmıyor. En fazla organık yada dermokozmetık secımınız var. Ben Vichy ürünlerini kullanıyorum gunluk krem,gözaltı kremi ve makyaj temizleyici olarak.Onun dışında da bebe yağım var ,topuk kremim var, manikür pedikür yaptırmadığım için tırnak dibi kremim var hepsi bu. Hepsi bu derken daha ne olsun demeyin göz altı ,gözustu,kazayagı bolgesı,boyun,dekolte,topuk,dirsek seklinde ayrı ayrı krem kullanıp dünyanın parasını döken hatunlarımız var. Ama keramet kremde olsaydı doğal güzellik diye birşey kalmazdı. Hepsi safsatadan ibaret..

Amaaaaa ! şimdi ben bu kullandığım kremleri de çöpe gönderiyorum süper bişey buldum. Excipial hydro ve lipo 200 ml iki şise toplamda 20 tl gıbı komık bı rakam. Hydro su bazlı yuz ıcın vs lipo yağ bazlı kuru sert bölgeler (manikur pedikur ıcın ıdeal) için kullanışlı bence.

Gittiğim güzellik merkezi uygulama sonrası önermişti .Neymiş ne değilmiş derken meğersem blog dünyası kozmetik postları yıkılmış resmen. Herkes bundan kullanıyormuş. Yok canım herkes yanılıyor olmaz diye düşünürken bi yandan da içinde üre olması pek güven vermedi. Derken dermatolog arkadaşımı aradım dedim nedir durum. Kuru bir cilt ve vücut için bundan daha iyisini,parabensizini bulamazsın dedi. Yüz içinse geceleri kullan,gün ışığına direk kremle çıkma bünyesindeki üre leke bırakabılır hiçbir yan etkisi yok, kullandığımız pahalı kozmetiklerden daha güvenlidir dedi. Yazın deniz,kum,güneş sonrası duş aldıktan sonra aftersun görevi yapıyormuş. Cilt yenileci,yatıştırıcıymış. Fln fişman..

Okeyledik. Bakalım deneyip görücez. Paraben olmaması beni mest etti,dermokozmetik olması ayrı bir güzellik.Kokusu ilaç kokusu gibi de değil parfum muhteva eden kozmetikler gibi de değil. Vichy den de memnunum o da parabensiz fakat başka kimyasalların oluşu beni rahatsız ediyor.  Zaten kuruluk dışında sivilce,akne,leke problemim yok .Ve olabildiğince doğal yaşamakta fayda var şu zamanda.


Şimdilik asrın buluşu bu. Missha BB Cream denicem şimdi de eğer memnun kalırsam pudra ve fondotenler de çöpe gidecek ( çöpe gidecek dediğime bakmayın Koyu bir keynesyen İktisatçı olarak (o ne be ) homoeconomicus (ekonomik insan) damarım vardır. Dünyanın parasını saydığım o fondotenve pudra bitsin bakalım önce )

Missha BB cream çeşitlerinden önerisi olan varsa yorum alabilirim. Kışın fena kuru yazın karmadan kuruya dönük bir cilt tipim var. Hadi bakalım sihirli parmaklar post sonundaki yorum köşesine tık tık..

PS. Psikolojiye girmeden olmaz.. ''Tık tık'' yazdım ilk defa, çoğu blogger in kullandığı kalıptır. Genelde kozmetik bloglarında rastladığımda güzel bir krem kutusunun kapağını açma hissi uyandırır bende. Sizde de oluyor mu? Yazsanıza azizim be..


Not: Yazmışım da.. aman sakın..Gunes sonrası vucuda surulebılır ama yuze asla ! Ben ettim siz etmeyin Vichy ye ihanet ettim yuzum pul pul oldu. Müstehaktır.. Şimdi yine can ciğer kuzu sarmasıyız kendisiyle çok şükür toparladı




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yazar çizerli yanar dönerli olsun mumkunse :)