28 Nisan 2013 Pazar

Mülakatlar Üzerine..







Barapba rap rap, barapba rap rap ... (buarada tempo şeklinde alkış tutulur )

Wtf  bacım? demeyin , bu böyle çok işler başarmış,koşmuş koşmuş anlının akıyla çıkmış kafası çünkü. Koşturmacalarımın en önemlisi bitti azizim. Ama ben de bittim.

Malumunuz üç aşamalı bir sınav, mulakat,sunum ve görüşmeden geçti bu vatandaş. Ulaşım uçağa trene geçit vermiyordu dokuz saatlik yola iki kere gidip geldi. Birkaç gün konakladı caaanım İzmir'inden uzakta, hayata küstü. Gözleri gülen gülümseyen insanlar aradı bulamadı. Kurdeşen oldu kaşındı durdu yollarda.

 Aman dedi ,memleketten gayrısı yalan dedi ne ot işim var burda ki dedi. Beni beni bu işe alıştıran senin düzenek enişten dedi.. Allam bi döneyim eşşek kadar '' hakuna matata'' dövmesi yaptırıcam diye adak adadı. Amin dedi. Arkadan 'gavur izmirli ' diye ses geldi. Sese döndü nah çekti,amin dedi. Çıktı geldi köyüne ,İzmirine bir oh çekti.

 Daha iki saat olmuştu ki geleli, koşa koşa kursuna gitti.  Ömrünün tam tamına sekiz saatini pc başında geçirdi kursta. Eve geldi artık bünye kurdeşen dökmüş,yorgun,mağrur,umutluydu. Yattığındaysa yorgunluktan uyuyamıyordu bu sefer de.

Genel çerçeve bundan ibaret sevgili okurlar. Yaklaşık 10.000 kişilik lisans mezunu insanı bır arada gormek hoş değildi. Çünkü herkes işsizdi. Herkes umutluydu. Herkes yorgundu. Herkes sınavdı,konaklamaydı,ulasımdı vs 1000.00 TL ye varan bir harcama yapmıştı. Dönersermaye köşeyi dönmüştü. Şehir ekonomisi ise canlanmıştı (şehre akan parayla izmir lokması bile yapmış adamlar ! gözümle gördüm !vay amk ! )

Tabi jüri karşısına geçince bu hüzün dağılıyor. Heyecandan titreyen topuklu ayakkabı tıkırtısı sussun dıye parmak ucunda one egılıp anlatıyosunuz bi müddet sonra . Allahtan masa var da önünüzde de parmak ucunda durmaktan kartal duruşuna geçecekmiş gibi aldığınız pozisyonu gormuyor hiç kimse. Bir de psikoloji falan ölçen bir juri var karşınızda.

Mülakat odası bubi tuzaklı anasını satayım. Ortada kagıtlar dagınık toplamanız lazım,sunumun başında juriden biri horlamaya başlıyor falan fişman hepsine çözümünüz olması lazım. Ben tabi kağıtları topladım, horlayan juriye donup ' ben 35 nolu İzmir ... şirketi ... uzmanı R&D simdi sizlere etkili iletişim tekniklerini anlatacagım'' dedim adam direk kafayı kaldırdı tabı. Biraz da yüksek sesle söyleyince ''kim lan bu ''oldu bırden adamcagız.

Sonuç : Hala yorgunum,kas spazmı devam etmekte, dinlendirici gözlük almam lazım :/






2 yorum:

  1. ah kıyamam :(

    yazıya coşkulu başlayıp yorgun bitirmek bu olsa gerek. hem mecaz hem gerçek :)

    YanıtlaSil
  2. yaşıyorum yazarken resmen :))

    YanıtlaSil

yazar çizerli yanar dönerli olsun mumkunse :)