8 Haziran 2013 Cumartesi

Apolling Üzerine..







Yok arkadaş zehir zemberek yılan gibi çatallandı dilim,zaten tutamıyorum , sağa sola tıslaya tıslaya çatal çatal çıkarıyorum. Kimse üzerine alınmasın demeyeceğim alının lan uzerınıze ! Çatal dilimin çapulcu tükürüğü bulaşsın yapışıp kalsın tez zamanda amentobello dinimiz amin !

Şu direniş süresince kaç insanla kapıştım,kaç dostumu sildim, kaç bloggeri yuhladım bilmiyorum. Bu tepki kesinlikle siyasi değil, ki artık meydanlarda gördüğüm birlikten dolayı siyasi görüşüm yok apollingim ben ( wtf dıyen çapulcular ! açıklıcaz heralde bekleyin bi iki dk )

Insanları kategorıze etmem, silmem,yuhlamam kesinlikle ve kesinlikle siyasi değil duyarsızlıklarına ,bananeciliklerine hayretle bakmamdan,esefle kınamamdandır. Algıda seçiciliklerindeki avamlığa şaşkınlıkla bakıp,yok artık dememdendır. Ama gerildim !

Birileri gözünü ,kulağını en önemlisi canını kaybederken, portakal gazına maruz kalıp kalıcı hasarlara uğrarken ve bunu bir ağaç !? uğruna yaparken bloğunda,sayfasında,sosyal paylaşım duvarında sanki hayat güllük gülistanlıkmış gibi çiçek böcek penguen paylaşmak ,üstüne üstlük olayı siyasi bir düşmanlığına indirgeyip halk sesini bununla suçlayıp esefle kınamak beni gerdi arkadaş !

Evet bir takım yanlışlar var yönetimde, bunu görmezden gelemezsiniz ayrıca bunun yanında bu ülkenin zaten sağı solu var ona da eyvallah.. Ama orada insanlar orantısız güce maruz kalırken hiçbirşey olmamış gibi davranamazsın arkadaşım ! Davranırsan insanlığından şüphe duyarım. Algıda seçiciliğine çatal dilimi uzatırım. Siyasetin ,siyasi görüşün her ne sebeple olursa olsun insanların ölmesinden,dayak yemesinden,uzuvlarını kaybetmesinden önemli olamaz.Olmamalı..

Halkın sesi gayet masum, gayet esprili ki mizahın en alası yapılıyor, kesinlikle aklı başında insanlarımız var çevreye duyarlı,toplumsal bilinci yuksek kişiler, kah dedeler kah nineler kah çocuklar var . Normalde giyip de gözlerin sana döndüğü kıyafetlerle gelenlere gerek ortamdaki toplumsal bilinç gerekse katılımcıların çoğunun üniversite öğrencisi,mezunu olmasından olsa gerek yan gözle bile bakanı görmedim. ( başörtülü kızlara sarkıntılık iddiaları var ,bırak başörtülü kızları oraya nasıl gidileceğini bilmeyen mini etekli kızlarımıza sarkıntılık yapılmadı) Çevre bilinci gelişmişlikle eşdeğerdir herzaman. Halk hareketi sonrası çevreyi temiz tutma girişimleri mevcut. Bu yıkıcı değil aksine yapıcı,ılımlı, masum bir göstergedir.

Bunun dışında sağcısı,solcusu,ateisti,komunisti ,muhafazakarı hepsi yanyanaydı. Bu birlik hiç bozulmadı.Demokrasi bile bunu kaldırmazken ,hatta hatta en son bu zihniyet Osmanlıda mevcutken sanki biz çok huzurlu bir ortamda yaşıyormuşuz gibi yanyanaydık,omuz omuzaydık. Ve mutluyduk. Cunku HALK tık, ideolojımız yoktu, siyasi parti kavramı yoktu.

Tabi bunu bilmeyenler '' birkaç ağaç !? için taşkınlık yapan çapulcular '' diye kategorize etti bu tabloyu. Algıda seçicilikleri sapma yaşadı sinirlendiler,hazmedemediler, HALK hareketini ötekileştirdiler,farkındalıklarını bir köşeye koydular. Kısacası bilgi sahibi olmadan fikir sahibi oldular.

Tabi biz durur muyuz bizler de çapulcu olduk. Hayatım boyunca ötekileştirmelerden birini çok seveceğim benimseyeceğim aklıma bile gelmezdi. Çapulcu lafı çok hoşuma gitti. Bir de çapulling eylemi var hoşuma giden. Ondan ziyade bunu yaratan milletimin espritüel zekasına hastayım azizim ben .O ne zekadır,o ne ince espridir arkadaş..

 Çapulling den öte bir de Apolling var .Bunu da ben uydurdum. 68-70 kuşağından başka birşey bilmeyen ,bilmediği gibi o günlerin yortusunu güden ama aynı zamanda apolitiklikle taçlanmış bir gençliğin şaşırtıcı ,beklenmedik girişimi anlamını içeriyor benim nazarımdan.  Biz arada kalmış 80 kuşağı , 90's dan öğreneceğimiz çok şey var. Gençlerin toplum,çevre ve insanlık bilincinde hakkını araması kadar gurur verici birşey yok. Yakıp yıkmak yok, kamusal mallara zarar verme yok,siyaset kesinlikle yok ( olsa yanyana yuruyen ulkucuyle bdpli onu geç azizim Karşıkayalıyla Göztepeli birbirini doğrardı ! )

Hani neden uzun uzadıya yazdım. Hala buradaki ironiyi göremeyenler var. Hala meydanlarda HALK 'ın ne yaptığı hakkında hiçbir fikri olmayanlar var , hala ideolojık hareket olarak görenler var, hala  '' ama bu eylemcıler !? para alıyomus '' diyenler var .Valla diyen arkadaşım kimse bana para falan vermedi.. Hani gün başına 100 tl verse tatil param cebimden çıkmazdı. Şuan ben küçük çaplı bir ''tatil beldeleri direniş pıkçırları '' paylaşırdım. '' biber gazım cevıkten,yeni geldim mitingden '' diye gun boyu içimden kikirdeyerek melodiyi mırıldanmam ,Oooh on dönüm bostan yan gel yat Osman der paracıklarımı sayardım. Deee tatil için kul hakkına girecek biri değilim zaten mubarek günlerdeyiz önümüz Recep amaaan Ramazan ; kul hakkına girmem giremem.


PS:  O kikirdediğin melodi nedir diyenler için tık tık tık, tık, tık ,tııııık


Sevgiler efendim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yazar çizerli yanar dönerli olsun mumkunse :)